Second day of mobility to Granada / Drugi dzień mobilności do Granady
Drugi dzień mobilności pełen był obserwacji pracy
szkoły w Huetor Vega. Nie była to jednak zwykła obserwacja – nauczycielki
zostały zaangażowane do udziału w innowacyjnych metodach pracy używanych w
szkole. Pierwsza z nich o nazwie ‘dialogical talks’ dotyczyła lekcji literatury
hiszpańskiej. Uczniowie wcześniej przygotowali streszczenia mitów greckich,
które odczytywali, po czym następowała dyskusja. Komentowano kompletność
streszczeń, uzupełniano brakujące informacje, negocjowano, która wersja jest
najbliższa treści mitu. Pracę moderowali sami uczniowie, nauczyciel wkraczał
tylko jeśli było to absolutnie niezbędne.
Kolejne dwie lekcje prowadzone były metodą ‘community learning’. Uczniowie
podzieleni byli na grupy, mieli do wykonania określone zadania, każdej grupie
towarzyszył wolontariusz, który przyglądał się pracy i wypełniał kartę oceny.
Oceniał sposób pracy, to, czy wszyscy byli zaangażowani, czy wszyscy pracowali
aktywnie, czy nikt nie został wykluczony, czy potrzebna była pomoc nauczyciela
bądź wolontariusza i czy zadanie zostało wykonane w całości. Po upływie
określonego czasu wolontariusze zmieniali grupy. Co ciekawe, wolontariuszami są
zwykle rodzice, dziadkowie, czasami też absolwenci szkoły. W ten sposób cała
społeczność szkolna zaangażowana jest w proces edukacyjny. Dzisiaj w rolę
wolontariuszy wcieliły się nauczycielki z naszej szkoły.
Oto przykładowe zadanie z matematyki:
Masz do dyspozycji cztery czwórki i znaki działań: +, -, *, :
Przy ich użyciu ułóż takie działania, dzięki którym otrzymasz cyfry od 1 do
9. Ciekawe, czy komuś uda się znaleźć rozwiązanie:)
The second day of the mobility was full of school work
observation at Huetor Vega. It was not a common observation though, the
teachers were involved in the innovative working classes that are hel dat school.
The first one – dialogical talks, was carried out the the Spanish class. The
students had prepared summaries of the Greek myths beforehand, during the class
they read tchem and discussed. The discussion concerned how complete it was, if
there was anything missing, negotiating the best version. The discussion was
moderated by the students themselves, the teacher was seated apart and only
interfering when absolutely necessary.
Next two classes were realised with the ‘community learning’
method. The students were divided into groups, they have tasks to do, each
group was accompanied by a volunteer, whose task was to observe if the work is
progressing and give marks. There were marks for the way of working, for
everyone’s taking part, active work, not excluding anyone and task completion. There
was also a question if the teacher’s or volunteer’s help was necessary. After
the set time the volunteers changed groups. What’s interesting, the volunteers
are usually parents, grandparents, sometimes school graduates. This way the
whole community is involved in the proces of education. Today, the role of
volunteers was given to our teachers.
Here’s an example of the maths exercise:
You have four ‘4’s and sings: ‘+’, ‘-‘, ‘*’ and ‘:’.
Using only them make numer 1 to 9. Can you do it? :)
Komentarze
Prześlij komentarz