Second day of mobility to Granada / Drugi dzień mobilności do Granady








Drugi dzień mobilności pełen był obserwacji pracy szkoły w Huetor Vega. Nie była to jednak zwykła obserwacja – nauczycielki zostały zaangażowane do udziału w innowacyjnych metodach pracy używanych w szkole. Pierwsza z nich o nazwie ‘dialogical talks’ dotyczyła lekcji literatury hiszpańskiej. Uczniowie wcześniej przygotowali streszczenia mitów greckich, które odczytywali, po czym następowała dyskusja. Komentowano kompletność streszczeń, uzupełniano brakujące informacje, negocjowano, która wersja jest najbliższa treści mitu. Pracę moderowali sami uczniowie, nauczyciel wkraczał tylko jeśli było to absolutnie niezbędne.

Kolejne dwie lekcje prowadzone były metodą ‘community learning’. Uczniowie podzieleni byli na grupy, mieli do wykonania określone zadania, każdej grupie towarzyszył wolontariusz, który przyglądał się pracy i wypełniał kartę oceny. Oceniał sposób pracy, to, czy wszyscy byli zaangażowani, czy wszyscy pracowali aktywnie, czy nikt nie został wykluczony, czy potrzebna była pomoc nauczyciela bądź wolontariusza i czy zadanie zostało wykonane w całości. Po upływie określonego czasu wolontariusze zmieniali grupy. Co ciekawe, wolontariuszami są zwykle rodzice, dziadkowie, czasami też absolwenci szkoły. W ten sposób cała społeczność szkolna zaangażowana jest w proces edukacyjny. Dzisiaj w rolę wolontariuszy wcieliły się nauczycielki z naszej szkoły.

Oto przykładowe zadanie z matematyki:

Masz do dyspozycji cztery czwórki i znaki działań: +, -, *, :

Przy ich użyciu ułóż takie działania, dzięki którym otrzymasz cyfry od 1 do 9. Ciekawe, czy komuś uda się znaleźć rozwiązanie:)

 

The second day of the mobility was full of school work observation at Huetor Vega. It was not a common observation though, the teachers were involved in the innovative working classes that are hel dat school. The first one – dialogical talks, was carried out the the Spanish class. The students had prepared summaries of the Greek myths beforehand, during the class they read tchem and discussed. The discussion concerned how complete it was, if there was anything missing, negotiating the best version. The discussion was moderated by the students themselves, the teacher was seated apart and only interfering when absolutely necessary.

Next two classes were realised with the ‘community learning’ method. The students were divided into groups, they have tasks to do, each group was accompanied by a volunteer, whose task was to observe if the work is progressing and give marks. There were marks for the way of working, for everyone’s taking part, active work, not excluding anyone and task completion. There was also a question if the teacher’s or volunteer’s help was necessary. After the set time the volunteers changed groups. What’s interesting, the volunteers are usually parents, grandparents, sometimes school graduates. This way the whole community is involved in the proces of education. Today, the role of volunteers was given to our teachers.

 

Here’s an example of the maths exercise:

You have four ‘4’s and sings: ‘+’, ‘-‘, ‘*’ and ‘:’.

Using only them make numer 1 to 9. Can you do it? :)

 


Komentarze